Voor iedereen: Harry Feenstra Bekercompetitie

Beste enthousiaste tafeltennissers,
Voor een groot aantal voor jullie is de Harry Feenstra Bekercompetitie een hoog gewaardeerde competitie, die plaatsvindt tussen de najaarscompetitie en de voorjaarscompetitie. Ook in februari en mei wordt er nog gespeeld in competitievrije weken.

Iedereen kan zich inschrijven die regionaal speelt of recreant is. Een team bestaat uit minimaal 2 spelers, maximaal 5.
Een team wordt ingeschreven in de hoogste klasse van een teamlid. Dus wil je samen spelen als vierde klasser met een derde klasser, dan word je in de de derde klasse ingedeeld.

Op een speelavond speel je tegen 2 andere teams. Er wordt op twee tafels gespeeld. Je speelt dus 4 enkeltjes en 2 dubbelpartijen. Heerlijk de hele avond actief. Er zijn ook mogelijkheden om met meer spelers te spelen op een avond. (Te lang verhaal, maar binnenkort te lezen op de site van de NTTB, regio Noord.)

Inschrijven moet al voor 16 oktober. Dat kan door een mail te sturen naar    Priscilla_loesberg@hotmail.com    of  het op de club door te geven aan ondergetekende   of  door het Harry Feenstra Bekercompetitie Formulier, dat op de bar ligt en daar door iedereen altijd weer teruggelegd wordt, in te vullen.
Geef op in welke klasse je speelt en als jullie recreanten zijn, in welke klasse jullie jezelf inschatten.

En we hebben twee Harry’s op de club….. Gaan jullie samen meedoen?

Het is de kans om ontspannen en actief door te spelen in de competitievrije periodes: eind december, begin januari en ook nog daarna. Doordat op de NTTB-regio Noord-Holland de Harry Feenstra competitie nog niet beschreven staat, kunnen we nog niet de exacte speelweken doorgeven.

Hoe dan ook: Teken in, geef je op, teken in, geef je op.

In afwachting van de inschrijving van veel teams,

Namens Priscilla ,wedstrijdsecretaris,
Leen (bestuur)

2 gedachten over “Voor iedereen: Harry Feenstra Bekercompetitie

1. Een kleine aantekening over de indeling. Vanaf dit jaar wordt er een nieuw beleid gehanteerd:
    Deze bekercompetitie worden de teams niet meer ingedeeld op competitieklasse maar wordt de klasse bepaald a.d.h.v. de teamrating van een team. Voor de berekening van de teamratings zal gebruikt gemaakt worden van de ELO-rating van alle in het team opgestelde spelers per 24.10.2021.
    Er zal in de volgende klasse worden gespeeld:
    Klasse A teamrating hoger dan 1451
    Klasse B teamrating van 1251 t/m 1450
    Klasse C teamrating van 1051 t/m 1250
    Klasse D teamrating van 901 t/m 1050
    Klasse E teamrating van 751 t/m 900
    Klasse F teamrating t/m 750

2. nog een kleine aantekening: de bekercompetitie 2019-2020 was ook al op teamrating ingedeeld en dat is heel goed bevallen.
    (de resultaten staan nog op onze website!)