US open

Beste clubleden,
Op zaterdag 7 september is het jaarlijkse US Tafeltennistoernooi weer gespeeld. Een voorbereidingstoernooi vlak voor de competitie.
Tempo Team was weer ruim vertegenwoordigd in de verschillende klassen.
Ook was het mooi om te zien dat de tribune gevuld was met meelevende Tempo-Team supporters.
Daarnaast haalden we prima resultaten:
René Roosendaal won de D-klasse, in een spannende vijf-setter won hij van Jan de Laat van US. Prima gedaan René!
Mijn teamgenoot Frederick kwam door de heftige regenbuien wat te laat aan, we konden niet goed inspelen en hij was ook nog eens hoger ingedeeld, in de B-klasse. In de poule had hij het zwaar, maar in de verliezersronde wist hij nog wat wedstrijden te winnen.
Joel speelde in de B-poule overtuigend, ik had het genoegen wat wedstrijden van hem te scheidsrechteren en hij bereikte uiteindelijk de finale tegen Uri Eugenio van Amsterdam’78, het werd een spannende pot waarin de routine van Uri uiteindelijk de doorslag gaf ( 1-3).
Dan de A-poule, Joeri speelde in die poule nog wat wisselvallig maar kwam daarna vol op stoom in de verliezersronde A.
Timon Priem werd kansloos aan de kant geschoven, daarna kregen we een thriller tegen Tycho Dekkers van US, een goede eerste divisie speler. Hij kwam 2-0 achter met een aantal krappe games. Hij richte zich daarna op en met een aantal weergaloze rally’s (ons TT publiek stond op de banken) wist hij uiteindelijk de partij met 11-9 in de vijfde game te winnen. Daarna wist hij de finale ook in vijf games te winnen tegen een tweede divisie speler van SVE. Kortom Joeri is in vorm dat belooft wat voor de competitie.
Verder was Tempo Team vertegenwoordigd in de A-poule door Ilias, John en Mark. Ilias speelde goed, maar verloor uiteindelijk met 3-1 van de latere finalist Koen Hageraats. John had het af en toe moeilijk met vijf gamers tegen Dylan Plett en Rouke Bosma van SKF, maar bereikte toch de halve finale tegen Mark. Zoals hij zelf zei raakte hij de ballen niet echt lekker. Mark wist de halve finale vrij overtuigend te winnen.
Daarna het klapstuk de finale Mark tegen Koen Hageraats, zij gaan elkaar ook in de eredivisie treffen! Dit werd ook een spannende wedstrijd, Mark kwam 2-0 voor maar Koen knokte zich terug tot 2-2. In de vijfde game wist Mark voor te komen en te blijven en werd de terechte US open kampioen. Mark van harte gefeliciteerd!!
Kortom prima resultaten voor Tempo Team in een toernooi waarin presteren en gezelligheid altijd hand in hand gaan.

Tafeltennisgroet,
Jan Snepvangers

5 gedachten over “US open

1. Heel mooi gedaan René, van harte gefeliciteerd met het winnen in klasse D.
    Ga zo door, ook straks in de competitie.

Vriendelijke groet,

Foppe