Promotie van ons eerste team!

Mark Smith, Yana Timina, John Scott en Elwin Huiden

Afgelopen zaterdag is ons eerste team erin geslaagd in de promotie/degradatiewedstrijd tegen Scyedam uit Schiedam te promoveren naar de de eredivisie. Tempo-Team was met 3-0 duidelijk te sterk, maar het waren natuurlijk wel partijen waar veel spanning op zat. Mooi was het om te zien dat er veel supporters van Tempo-Team naar Roelofarendsveen waren gekomen, we waren veruit in de meerderheid, zowel in aantal als in geproduceerd geluid (inclusief mijn vuvuzela).
Mark Smith moest het in de eerste partij opnemen tegen Nermin Smajic. De eerste game ging naar Mark, maar in de tweede game kwam Nermin na 10-4 via 11-8 op gelijke hoogte. Nermin Smajic kwam in de derde game via 10-8 het eerst op gamepoint. Mark kwam terug, maar daarna dacht Nermin de game met 12-10 gewonnen te hebben. De scheidsrechter beoordeelde het punt echter als onrechtmatig, waarschijnlijk omdat hij de bal met zijn vinger speelde. Daarna kwam Nermin nogmaals op gamepoint, maar benutte het niet waarna Mark de game pakte. Nermic’s weerstand leek gebroken en Mark bracht Tempo-Team hiermee op voorsprong.
John Scott ging in zijn eerste partij tegen Thomas Baart gelijk op, maar op 10-10 pakte John met klasse de game. De tweede game leverde een mooie overwinning op voor John met zijn bekende ontregelende spel en in de derde game nam hij twee punten voorsprong waardoor hij de deze game en dus de wedstrijd pakte. De tussenstand in de pauze stond dus op 2-0 voor Tempo-Team!
Na de onderbreking ging Yana Timina vol aan de bak tegen Jeroen Bastiaansen, die dan ook in de eerste game flink onderuit ging. Jeroen veranderde zijn tactiek iets en knokte zich goed terug in de wedstrijd en kwam op een 2-1 voorsprong in games. De vierde game ging weer soepel naar Yana. In de beslissende vijfde game bij de stand 4-5 had Jeroen Bastiaansen nog kans om terug te komen, maar Yana liep weer snel uit met haar gedreven spel en zorgde voor de 3-0 overwinning van Tempo-Team.
Rond 17:30 uur brak het gejuich los en was Tempo Team gepromoveerd naar de eredivisie en konden de aanwezigen de spelers(ster) feliciteren. Een Prosecco en wat andere drankjes erbij en het feest was compleet.

Team 1 van harte gefeliciteerd en op naar de eredivisie!

Namens het bestuur,
Jan Snepvangers

Spelers Tempo-Team:
A. Mark Smith
B. John Scott
C. Yana Timina

Spelers Scyedam:
X. Thomas Baart
Y. Nermin Smajic
Z. Jeroen Bastiaansen

Tempo-Team 1 – Scyedam 1
wie – wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A – Y 11-7 8-11 14-12 11-4 1-0
B – X 12-10 11-7 11-9 1-0
C – Z 11-2 7-11 8-11 11-4 11-6 1-0
A – X
B – Y
Einduitslag 3-0

7 gedachten over “Promotie van ons eerste team!

1. Gefeliciteerd allemaal! Jammer genoeg kom ik er niet bij zijn vanwege verplichtingen in het noorden.
    Cheers!

2. Super dat jullie Tempo-Team naar de eredivisie hebben gebracht. Gefeliciteerd !!!
    Jan mooi verslag.

3. Nogmaals gefeliciteerd team 1!!
    Overtuigende overwinning.
    En De fufuzela van Jan klonk weer heel vertrouwt ????

4. Voortreffelijke prestatie van team 1. Gezien de reisafstand kon ik er helaas niet bij zijn maar volgend seizoen wil ik wat wedstrijden bijwonen.