Op de HOOGTE

Om de klokjes weer gelijk te zetten, hierbij een clubupdate en een NTTBupdate. Veel dus.
Op het prikbord hangt het overzicht van de bardiensten.
Daarop ook de spelregels voor die bardiensten. Dank, dank, Pia.
Voor de regiocompetitie zijn er altijd zeer interessante invalbeperkingen opgesteld. Je vindt ze ….. inderdaad.
Dus best de moeite waard om even op het prikbord te kijken.  Dit najaar mag je 4 keer invallen.  Voetbal is nu 5 in 1 wedstrijd, maar die spelen dan ook met z’n 11’en.

Verder uit de mailing van de NTTBregio.

Digitale wedstrijdformulier (DWF)
Zoals iedereen inmiddels weet (volgens de NTTB dus, Leen), is er deze competitie een praktijktest met de NTTB-app met daarin het DWF. Wij adviseren de verenigingen sterk om de leden deze app, die beschikbaar is in de Google Play Store en de Applestore, te laten downloaden en zich aan te melden zodat met alle teams aan deze praktijktest meegedaan kan worden. De spelers hebben dan al ervaring met het DWF wanneer die definitief wordt ingevoerd m.i.v. de voorjaarscompetitie 2021 en het papieren wedstrijdformulier wordt afgeschaft. Aangezien het een praktijktest betreft moet ook het papieren wedstrijdformulier nog worden ingevuld en conform de daartoe in het voorwoord gestelde regels worden verwerkt. Daarnaast zullen voor het DWF nog aparte regels worden opgesteld deze zullen worden gepubliceerd zodra die bekend zijn.

NTTB-Coronamaatregelen:

Een peiling onder verschillende verenigingen geeft aan dat in ieder geval voor de najaarscompetitie het dubbel beter kan vervallen.

De verenigingen zijn zelf verantwoordelijk voor het “coronaproof” maken van de accommodatie  en het maken van een protocol waaraan de aanwezigen zich behoren te houden. Veel maatregelen worden dringend aanbevolen en kunnen per locatie aangepast worden.

• Thuisspelende teams kunnen eerder in de zaal aanwezig zijn dan de bezoekers, zodat er geen drukte ontstaat….
  • Aanbevolen wordt zo weinig mogelijk gebruik te maken van kleedkamers en douches ………..
  • Ook in de kantine zullen maatregelen genomen moeten worden om “social distancing” mogelijk te maken, te denken valt aan verplichte looprichting, geen contante betaling maar liever pinnen, voldoende afstand houden tot de barbezetting. Eventueel een mondkapje.
  • …….moet er toch op gelet worden dat een beperkt aantal personen in de kantine aanwezig mag zijn. Dit  betekent minder publiek, vaak uitsluitend spelers en zelfs die dienen zich op afstand van elkaar te houden.
  • Registratie van de aanwezigen is in het  belang van alle in de accommodatie aanwezigen.
  • ….. kan het voorkomen dat een uitspelend team de corona maatregelen onvoldoende vindt en de wedstrijd niet wil spelen. Dit dient, met redenen omkleed, op het wedstrijdformulier vermeld te worden en aan de ACL gemeld te worden volgens de vastgestelde procedure. Er zal dan geen boete worden opgelegd, wel zal de wedstrijd opnieuw worden vastgesteld in nader overleg en onder gewijzigde omstandigheden. Hierbij valt te denken aan een minder drukke avond, eventueel op een zaterdag of een andere locatie.Een alternatief  voor verenigingen die in de problemen komen doordat er minder tafels gebruikt kunnen worden zou kunnen zijn om twee keer een uitwedstrijd te spelen dan wel op neutraal terrein bij een vereniging in de buurt.

Zoals de situatie nu is mogen de bezoekende spelers gezamenlijk in één auto komen, mits er een mondkapje wordt gedragen, zoals in het openbaar vervoer.

Het speelveld wordt alleen door de spelers betreden waarbij de tafels na iedere partij wordt schoongemaakt. Er is een voorkeur om na iedere game NIET van tafelhelft te wisselen, maar ook hier kan in onderling overleg van worden afgeweken.

Tot zover de NTTB.

Wat schoonmaken van de tafels betreft: Marcel zorg voor flessen met spuitkoppie. Daarin water met schoonmaakmiddel. Die flessen worden steeds bijgevuld (dank je MarcelN.). En gevulde flessen bij elke tafel lukt niet, als je zo “attent” bent om een lege fles weg te gooien. Wie neemt er nog een lege fles mee van huis voor de club?  En alle andere afval wel weg blijven gooien, maar die flessen dus niet.
Het blijkt een grote discipline te vragen om na het spelen ook nu steeds even je tafel schoon te maken. Help me herinneren ajb.

Voorts, verder nog:
Zoals eerder aangekondigd wordt op zaterdag 12 september aanstaande een promotiewedstrijd gespeeld tussen de damesteams van deBoer Taverzo 1 en Tempo Team 1. Inzet is een plaats in de 1e divisie in de komende najaarscompetitie.

Deze wedstrijd zal gespeeld worden in de zaal van ttv Scylla, Voorschoterweg 6F in Leiden.

De aanvangstijd is 15:00 uur precies. De zaal is open vanaf 14:00 uur

Bij een gelijkspel beslist achtereenvolgens het gamesaldo, puntensaldo, of het lot.
Volgens de allerlaatste regels verwacht ik, dat er geen dubbel zal worden gespeeld, alhoewel dat nog wel werd aangekondigd als wel.

Het is overigens een middag, waarop we uit elkaar getrokken, want om 17.00 uur speelt ons eerste thuis tegen Hercules zijn 1e wedstrijd.
Op zondag de 13e speelt ons 1e alweer. Een verplaatste wedstrijd tegen deBoer/Taverzo, uit. Die wedstrijd begint om 14.00 uur.

En Nathalie is vrijdag jarig. Het kan niet op.

Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Goed om te weten,

2 gedachten over “Op de HOOGTE

1. Donderdag leen haha
    En is het een idee om ook een beetje de telwoorden schoon te maken na de wedstrijd?