Nog steeds dicht. En lees nog fffff verder.

Beste allemaal en vooral beste jeugd,

Hopelijk lezen jullie dit bericht in goede gezondheid.

Helaas is er alleen voor de buitensporten voor de jeugd tot 18 jaar ruimte gekomen om met elkaar te spelen. Sportzalen met de horeca daarvan moeten dicht blijven tot 20 mei. Met dit bericht hebben we na dinsdagavond even gewacht, omdat we bij de NTTB gevraagd hadden of dit inderdaad zo is. En ja, we moeten dicht blijven. Dus jeugd: het mag echt nog niet.

Omdat we dicht moeten blijven, is MarcelN. aan het uitzoeken hoe zit met de houdbaarheidsdatum van onze barvoorraad. Nathalie maakte ons er op attent, dat een paar tafeltennisverenigingen aan het verkopen waren om weggooien van voorraad te voorkomen. Binnenkort dus bericht hierover.

In november had ik 100 narcissenbollen in de grond gezet naast de oprit. Om er voor te zorgen, dat je er toch nog even van geniet, hierbij een foto. Mooi, hè. Er zitten nu 250 zomerbollen in de grond.

Ik heb nu bovendien Phacelia gezaaid, achterin. Wie weet gaan we dat bijenbrood over een tijdje.allemaal wel zien  Met veel gezoem. Weer eens wat anders dan al dat geZoom.

Als je tuinwerk wil doen -even in de sfeer van tafeltennis; op de stenen tafel wordt regelmatig door leden gespeeld- dan ben je welkom. Meld je maar aan bij me.     leen@leenspeelman.nl

Op tafeltennis.nu vind je het tweede interview met Yana. Over haar visie op training en het streven naar de top. En de mentaliteit die daar voor gevraagd wordt.

Vorige week, na het zaaien, maakte ik met mijn vrouw een wandeling vanaf onze parkeerplaats: een nostalgische wandeling en we kwamen uiteindelijk uit bij de synagoge uit, waar Johan en Petra -DE recreanten-Petra van de maandagavond- met elkaar stonden te praten. (Vrouw van Johan op bescheiden afstand.) Als je het afspreekt, lukt het niet.

Hiernaast de foto van de plek waar ons oude gebouw stond.  Niet meer voorstelbaar hoe het er daar uitzag.

Een echte win-win-situatie geworden in mijn beleving. Prachtige hoek en wij mogen ook niet klagen.

De ontmoeting maakte me weer extra duidelijk hoe ik naast het tafeltennis het onderling contact mis en hoe  leuk en vaak ook waardevol al die onderlinge gesprekken zijn.

Ten slotte:
We zijn uiteraard hard bezig om te kijken wat we voorbereid moeten hebben om meteen van start te kunnen gaan, als tafeltennis opgenomen wordt in de toegestane 1,5m -maatschappij. Schoonmaakmiddelen, hoeveel tafels? (5?). Huisgezinnen mogen dubbelen, lijkt ons, etc.etc. Martin en Margriet tegen Joel en Marcel om maar iets te noemen.

Het bestuur, de wedstrijdsecretaris, de verantwoordelijken voor de bar, de onderhoudscommissie, …. zitten dus niet stil.
Hopelijk is in juni weer wat mogelijk en kunnen we dan weer kappen, spinnen, blokken, contra,….

Het is nu niet anders: Verplicht dicht.

Gezonde groet,

namens het bestuur,

6 gedachten over “Nog steeds dicht. En lees nog fffff verder.

1. Wie mist ons wekelijks samenzijn niet!? ?? Gelukkig zie ik enkele mede-recreanten van de maandagavond regelmatig. Het Amsterdamse bos is groot dus 1,5 meter afstand is daar goed te doen en er is meer tijd om te praten dan tijdens het spelen ?
    We kijken allemaal uit naar de heropening van de zaal. Als we de tafels schoonhouden, onze handen wassen en misschien allemaal een mondkapje opzetten, ik denk dat we dan onbezonnen kunnen spelen.
    Het ga jullie allemaal goed mensen, blijf gezond en houd de moed erin!!

2. Dank je, Leen, voor de bloemen en de woorden en de energie die je in je berichten stopt en inspiratie die je ons -en in ieder geval mij- daarmee steeds geeft.
    Ik mis jou en de makkers van de club ook, de maandagochtend bel ik nu maar met mijn trainingsmaatje Henryck, ook leuk hoor maar met een tafel tussen ons hadden we het prima gevonden om te spelen dus jammer dat dat niet mag, terwijl mensen de AH ingaan en dan toch veel dichter bij elkaar komen. Iemand zei me dat we het gewoon als een religie moeten bestempelen, dan mogen we weer 🙂

3. Hoewel ik op een behoorlijke afstand woon, mis ik de club wel degelijk. Ik was juist van plan om in de voorjaarcompetitie (n dus) wat wedstrijden van het 1e Team te bezoeken maar helaas…..Hopelijk gaat de boel vanaf september van het slot en kan ik weer leuke partijen zien en oude bekenden spreken.

4. Mooi stukje weer leen! Gekke wereld hoop jullie allemaal snel weer te zien. Ik wil ook wel wat doen bij de club stuur maar een berichtje wat er nog te doen is

5. Ik ben gisteren met Henk in zijn nieuwe boot naar het huisje van Robert gevaren waar we koffie hebben gedronken. Deze week ook met Annemarie en Boke wat gedronken bij de Albert Cuyp. Je kan elkaar ook zien zonder batje in je hand!
    Wal afstand houden natuurlijk. Sterkte iedereen!

6. Goed bezig allemaal
    De dames hebben gelukkig een tafel en worden er wedstrijdjes gespeeld hihi