Nationale Jeugdmeerkampen 2021-2022: de halve en hele finales

Vrijdag werden in Panningen (zie Gogle maps) de halve finales van de nationale jeugdmeerkampen gespeeld.

Tempo-Team werd door 4 jeugdspelers vertegenwoordigd: Joeri Philip, Anuar Behari en Vincent Suiker speelden in de categorie onder de 17 jaar en Joël Nabarro speelde in de categorie onder de 19 jaar.
Van de 4 spelers wisten er zich 3 te plaatsen voor de finale. Helaas strandde Joeri Philip in de halve finale.
De 12 finalisten in elke categorie moesten zaterdag en zondag tegen elkaar spelen , 11 wedstrijden in 2 dagen, zaterdag 6 wedstrijden
en zondag 5.

Hoe verging het Joël? Hij moest het op zaterdag opnemen tegen Mads Oomen, Jelle Moris, Manos Peters, Ivan Kahn en Remi Chambet Weil.
Van Mads en Manos wist hij te winnen. Tegen de andere speelde hij spannende wedstrijden, waarin hij een p[aar keer een voorsprong niet kon vasthouden.
Zondag moest hij het opnemen tegen Gabrielius Camara, Kas van Oost, Barry Berben, Kaj Ronde en Floris Zur Muhlen.
Helaas kon Joël op dag 2 geen partij in winst omzetten. Hij heeft heel goed gespeeld en eindigde uiteindelijk op een zeer verdienstelijke 10e plaats in dit sterke veld.
Met dank aan Bettine Vriesekoop die mee was als zijn coach. (MarcelN.)

Onze mannen onder de 17

Eindelijk was het zover de halve finale van de NJM gingen beginnen. Vanuit Tempo Team waren Mark, Joeri, Anuar en Vincent door naar de halve finales. Mark had zich afgemeld. Dus hadden we nog drie kansen op een finale plek. De jongens hadden onderling al bepaald dat Joeri een moeilijke poule had en dat bleek ook. Hij won 1 van de 5 wedstrijden en was uitgeschakeld.  Anuar won 3 van zijn 5 wedstrijden en ging door naar de finale. Vincent deed het net iets beter door 4 van de 5 wedstrijden te winnen en bemachtigde dus ook een plek in de finale.

Zaterdag was de eerste finale dag. De strijd begon al gelijk tegen elkaar. Anuar vs Vincent maakten er een spannende wedstrijd van. Anuar begon met een voorsprong van 2-0, maar Vincent kwam sterk terug en maakte er 2-2 van. Anuar had in de vijfde set een matchpoint 10-9, maar uiteindelijk ging Vincent er met de zege vandoor. Anuar speelde daarna nog drie 5-setters, respectievelijk tegen Thomas Wijnhout, Timothy Wong en Deen Rombouts. Anuar won ze allemaal!!! Tegen Yakub Yildizlar ging het helemaal mis, dat werd een partij om snel te vergeten. Gelukkig maakte Anuar het nog goed, door van Luuk Houtgast te winnen.

Vincent moest het opnemen tegen Mate Molenar die partij verloor hij in 4 sets. Zijn volgende wedstrijd was tegen Thomas Wijnhout. Vincent had het al dagen over deze wedstrijd, hij moest en zou deze winnen en maakte dat gelukkig ook waar. De twee wedstrijden daarna tegen Timothy Wong en Yakub Yildizlar verloor hij om daarna sterk te eindigen met een overwinning tegen Deen Rombouts.
Resultaat 1ste dag       : Anuar 4 gewonnen en 2 verloren
: Vincent 3 gewonnen en 3 verloren

Op de tweede finale dag startte Anuar niet goed: een verliespartij tegen Mate Molnar. Zijn tweede partij tegen Mats Waersgers won hij, maar hij moest daarna tegen zijn eeuwige rivaal Chris Verwoert die op dat moment al bijna kampioen was met 7 overwinningen. De partij begon goed met winst in de eerste set, maar daarna toonde Chris waarom hij de beste is. Deze partij werd ook verloren. Om nog kans te maken op een beker moest Anuar zijn laatste partijen tegen Bjarne van den Hasselkamp en Stef koppejan winnen en dat deed hij ook. Een geweldige prestatie.

Vincent begon de tweede dag heel goed hij won van Luuk Houtgast en Bjarne van den Hasselkamp. Maar in de derde wedstrijd was de tegenstander Mats Waersgers (tevens zijn kamergenoot dit weekend). Mats had op dat moment nog geen wedstrijd gewonnen en tegen Vincent besloot hij dat wel te doen. Door dit resultaat moest Vincent zijn laatste twee wedstrijden winnen en dat ging tegen Stef koppejan goed , maar Chris Verwoert was zijn tegenstander in de laatste wedstrijd en Chris moest en zou alle wedstrijden winnen en dat lukte Chris: Vincent verloor
met 3-1.
Einstand          : Anuar 7 gewonnen en 4 verloren( is na een vierluik om de      2de t/m de 5de plaats) 5de geworden
: Vincent 6 gewonnen en 5 Verloren( 6de plaats)

Anuar en Vincent gefeliciteerd met jullie prestatie! (Rajender)

En voor alle spelers geldt, volgens mij: van deze intensieve ervaring word je natuurlijk alleen maar beter. Hoe mooi om mee te hebben gedaan aan de Nederlandse jeugdkampioenschappen en je te meten met de top van Nederland.
Alle begeleiders hartelijk dank voor alles wat jullie voor de jeugd doen.
(Leen)

2 gedachten over “Nationale Jeugdmeerkampen 2021-2022: de halve en hele finales

1. Bedankt voor de verslagen, leuk om te lezen.
    Wat een prestaties!
    Gefeliciteerd.