Kerstwens enzo

Namens de besturen –Vereniging en Stichting- wens ik iedereen, die op welke wijze dan ook bij onze club betrokken is goede Kerstdagen en het allerbeste voor het nieuwe jaar 2020.

Wat een mooi jaartal en het jaar duurt ook nog een dag langer.

Terugkijkend: Het afgelopen jaar zijn we verder gegroeid, richting de 250 leden. Waar hun roots liggen? Toen ik met een paar leden keek naar de spelers in de zaal, bleek dat er van de 18 spelers, die er stonden te spelen er 4 uit Nederland kwamen. De 14 andere spelers kwamen uit: China, Hongkong, Eritrea, Sierra Leone, Frankrijk, Slowakije, Turkije, Vietnam, etc., etc.
We zijn overduidelijke een internationale club geworden en als verenigingsbestuur genieten we er extra van, dat het samen spelen en genieten van tafeltennis en van de bar in onze prachtige accommodatie zo mondiaal aanwezig is.
Hoe leuk is het dan, dat de  nieuw opgerichte Evenementencommissie een oliebollentoernooi organiseert. Hollandser kan het niet. En het was een groot succes. Grote opkomst, goede sfeer, lekkere bollen en flappen.

We zien ook veel successen: top spelende (landelijke) teams, jeugd die van zich laat horen, enthousiaste recreanten, veel achter de schermen werkende vrijwilligers (iedereen van harte bedankt), etc, etc. En, hoera, 86 zonnepanelen op ons dak, die binnenkort stroom gaan leveren. En hoera, binnenkort een coaxkabel en dus kunnen we echt gaan streamen.

Stilstaan in het NU: Kerst is vooral ook een uitnodiging tot zelfreflectie, om naar binnen te keren om rust en vrede te vinden in onszelf en die te delen met je medemens. Het is ook een tijd dus om emotionele gebeurtenissen van het afgelopen jaar een plek te geven. Ook een tijd om waar belangrijk en mogelijk te vergeven: jezelf en de ander, zodat iedereen blij Oud en Nieuw kan vieren: uit het oude jaar het waardevolle meenemend, de rest achterlatend, het nieuwe jaar met een vriendelijke schone lei open beginnend.

Vooruitkijkend: In het nieuwe jaar zal het bestuur zich weer eendrachtig inspannen om onze vereniging gezond te houden en een positieve verenigingscultuur te versterken, erop gericht, dat we het samen moeten doen, samen kunnen doen en dus samen willen doen. Het bestuur zal daarin niet foutloos zijn, leden zullen daarin niet foutloos zijn, maar als we kunnen vertrouwen op ieders positieve intentie, dan wordt het een mooi jaar: 2020, een (ver)schrikkelijk mooi jaar.

Overigens, mocht je nog op zoek zijn naar goede voornemens voor het komende jaar: het bestuur helpt je daar graag bij.

Kortom, een gelukkig en gezegend Kerst en Nieuwjaar gewenst,

Leen Speelman,

Namens het Bestuur van de Vereniging en de Stichting

3 gedachten over “Kerstwens enzo