Kerstwens 2021

Namens onze besturen –Vereniging en Stichting- wens ik iedereen, die op welke wijze dan ook bij onze club positief (corona grapje, ondertussen al helemaal ingeburgerd) betrokken is, goede Kerstdagen en het allerbeste voor het nieuwe, vast wel weer onvoorspelbare nieuwe jaar 2022.

Weer geen gewoon jaar
Dat het leven meestal anders loopt, dan je voorspelt, nastreeft of verwacht, is voor de meeste mensen geen verrassing. Omstandigheden hebben we nu eenmaal maar beperkt in de hand. Voorspellen hoe iets verder zal gaan, lijkt daardoor vaak op Russische roulette. Dat hebben we het afgelopen jaar ook weer helemaal kunnen ervaren. Gaat de competitie nog helemaal door, wanneer zijn we weer open. Wie mogen tijdens de sluiting toch spelen? Met wie? Onder welke voorwaarden? Dat bleek zoo lastig unaniem te beantwoorden, dat het tot een niet-voorspelbare bestuurswijziging leidde. Ook al niet voorspeld: Veel leden lebben het afgelopen jaar in periodes meer gewandeld, dan ze ooit hebben gedaan. Tja, wat doe je als de zaal weer eens dicht is? Wat doe je als je werkt en de zaal moet om 17.00 uur sluiten? En de bar: het was te bar, want heel vaak was de bar verplicht dicht. We hebben er ons weer zo goed mogelijk doorheen geslagen. In de zomer leek het weer tamelijk gewoon te zijn. De najaar competitie kon onder voorwaarden van start, maar kon niet helemaal worden uitgespeeld. “Het is niet anders”, heb ik heel wat keren gehoord. En gelukkig had de pandemie geen negatieve invloed op ons ledenaantal. Dat is met 240 hoog gebleven. Daar zijn we blij mee.

Kerst-mis
Komende zaterdag en zondag beleven we Kerstmis onder wederom heel beperkende omstandigheden. Maximaal vier mensen op bezoek per dag. Hoe doe je dat, als je een groot gezin, grote familie, grote vriendenkring hebt? Nou ja, zo groot hoeft dus ook niet om al ongewenste keuzes te moeten maken. Ga je er dit jaar dan maar bijvoorbeeld vier kerstdagen van maken, zodat je de kerstgedachte en het kerstgevoel toch met je kinderen, hun partners, je kleinkinderen, je vrienden, je ouders, je ……kunt delen? Of dan maar helemaal geen kerst, zoals ik pas hoorde. Mij lijkt juist nu samen kunnen zijn, extra belangrijk. Dus van harte een in liefde en vriendschap gedeelde Kerst gewenst.

En het komend jaar?
We beginnen net als vorig jaar het nieuwe jaar helaas niet met een toernooi. De evenementencommissie had het toernooi klaar staan. Maar ja, op 8 januari zitten we naar we mogen verwachten nog in de huidige, strenge lockdown. (Dit is vast geen onjuiste voorspelling.) Als we iets verder weg kijken: Voor de komende voorjaarscompetitie hebben we 22 senioren teams en 3 jeugdteams ingeschreven, Hopelijk kunnen ze van start in februari. En kan dan iedereen wee trainen en vrij spelen op alle dagen en zijn we niet beperkt door coronamaatregelen.
Het bestuur vertrouwt erop, dat onze grote groep vrijwilligers en alle anderen zich blijven inzetten voor een schoon (ook Vlaams), gezellig, sociaal, smaakvol ( bv heerlijke zaterdagmaaltijden dus), vrolijk (de grappigste return?), ambitieus (haal eruit, wat erin zit), mentaal positief (mindset), fysiek sterk (push ups?), swingend (toch maar lekker dansen?) en bovendien dus ontspannen, gezond, gelukkig en slagvaardig 2022.

En nog een heel grote wens, geen voorspelling dus: dat de zaal en de bar een heel jaar 7 X 24 open mag zijn, vanaf op z’n laatst 15 januari. Hoe mooi zou dat zijn.
Namens het bestuur,

5 gedachten over “Kerstwens 2021

1. Hallo Leen,
    Bedankt voor je inspirerende overpeinzingen rond deze kersttijd.
    Iedereen ook fijne feestdagen !

2. Goed gesproken.
    Kleine aanvulling: we hebben zelfs 23 seniorenteams, onze gezellige dames meegerekend (en waarom zouden we dat niet doen). 😉