Kampioenen: En dus ook helaas.

Nu de competitie er al weer op zit, kunnen we dus weer een aantal teams feliciteren met hun kampioenschap en/of voortreffelijke prestatie.
Hier en daar bieden we ook wat tissues aan.

Ons landelijk 1e team heeft zich gehandhaafd in landelijke B door in de play-down als eerste te eindigen. Fijn, dan kunnen jullie volgend jaar weer op goed niveau jullie wedstrijden spelen.

Senioren landelijk: ons team 2 heeft een uitstekende prestatie geleverd door als derde te eindigen en daardoor in de volgende competitie in de promotiepoule te gaan spelen. Staat weer borg voor mooie wedstrijden.

Senioren dames landelijk. Helaas, jammer, bah, maar ja. Een punt te kort om je te handhaven. Tijd voor verjeugding meldt Nathalie. Ach, en jullie stralen al zo veel jeugd uit. Dus top dat jullie nu weer voor kampioenschap in de tweede klasse kunnen gaan.

Senioren landelijk Team 3 eindigde als sterke tweede in hun poule. Mooi, maar toch een tissuetje waard.

Jeugd regio: ons team 2 is overduidelijk de sterkste gebleken. Mark en Jamil eindigden bij de bovenste vier spelers en mogen meespelen bij de NK. Overigens, Mike was de speler met de grootste stijging in ratingpunten in deze competitie: 266 punten maar liefst. Allemaal van harte gefeliciteerd: Mark, Jamil, Jayno en Mike..

Ons jeugdteam 4 is als laatste geëindigd. Gewoon lekker blijven trainen, veel spelen en je zult verbaasd zijn hoe snel jullie beter worden. Tissue? Nee, hè. Alle begin is moeilijk.

Senioren regio: Team 4 behaalde in de overgangsklasse maar liefst 91 punten. Dat lijkt me uniek voor de competitie op dit niveau. Volgend jaar derde divisie! Zijn al heeeeel jeugdig.

Team 6 heeft ondanks het meespelen van 7 spelers zich niet kunnen handhaven in de hoofdklasse. Een hele doos tissues dus.
Team 7 handhaaft zich in de 1e klasse. Hoera.

Ze krijgen geen gezelschap van team 8, dat promotie wist te voorkomen. Een mooie tweede plaats op respectabele afstand tot nummer een. Volgens mij willen jullie heus wel een keer nog hogerop.

Team 8 krijgt zelf wel gezelschap: team 11 met René, Ganesh, Rohan, Wiresh en Robert. Die lagen 25 punten voor op nummertje 2. Goed gezelschap, lijkt me.

Team 9 had een indrukwekkende eindsprint en handhaaft zich in de 3e klasse.  Team 10 eindigde als derde met slechts twee punten achterstand op nummer 1.  Een gekke 10-0 nederlaag deed hen de das om. Snik, traan, tissue.

De traditie van team 12 om er op het nippertje in te blijven, is helaas doorbroken. Deze keer een puntje te kort. Snik. Ja, jullie ook tissues.

In de vierde klasse feliciteren we team 13 en team 14. Mooie uitdaging om de derde klasse in te stappen. Zoek ze maar eens op in ons teamoverzicht. Het zijn niet de minsten…!

De hoogtestage van team 17 in de vierde klasse heeft 24 punten opgeleverd. Ruim meer dan bij de vorige twee hoogtestages. Het team is het gewend om te degraderen en promoveren en laat er dus geen traan om. Mmmm, toch wel jammer al die net niet gewonnen wedstrijden.

Vanuit de vijfde klasse kan niet gedegradeerd worden nu de zesde klasse is opgeheven. Dat door die vermenging van 5e en 6e klasse de wedstrijden zwaarder zijn voor de vroegere zesde klassers en soms ook -hoorde ik- helemaal niet leuk, is te zien aan de nu nog lage resultaten. Emmertje uithuilen en opnieuw beginnen. Sterke karakters, dus gewoon doorzetten. Floris, Henk, Martijn en ik komen jullie gezelschap houden. Gezellig, toch.

Afijn, het was weer een mooie competitie, die voor ons eerste team  overigens nog niet eens is afgelopen. Hun uitgestelde wedstrijd wordt gespeeld op 25 januari. Op dit moment staat het team op een plaats waardoor het zich handhaaft in de eredivisie. Mooi, mooi.

Namens het bestuur en onze van vakantie (en veel muggen) genietende wedstrijdsecretaris .

3 gedachten over “Kampioenen: En dus ook helaas.