Graffiti

Tijdens de Tweede Wereldoorlog was het een rage onder Amerikaanse soldaten om overal waar ze kwamen de tekst ‘Kilroy was here’ te plaatsen, voorzien van Mr. Chad, het mannetje dat over een muur staart. Deze graffiti worden nog overal ter wereld aangetroffen; van de muren van openbare toiletten tot boven in het Vrijheidsbeeld in New York.
Nu waren wij aan de beurt, geen soldaat maar een tegenstander van het verstoken van biomassa in energiecentrales. Legio mogelijkheden om je stem te laten horen via petities op het internet waren niet genoeg, dus moest het maar via ons clubhuis!
Over de schoonheid van de illustratie kan je natuurlijk twisten, maar niet over deze plek. En als er eenmaal één artiest is begonnen komen er snel anderen, terwijl ze niet eens lid zijn van onze club!
Klussen geblazen dus! Even wat rondgemaild en we hadden een cleanteam!
Buiten het feit dat het een zware klus was, werd het toch nog gezellig.
Fieneke en Maurice hadden afgesproken om een balletje te slaan op de buitentafel. Het probleem was echter een enorme stapel stoeptegels die vlak naast de tafel was neergezet i.v.m. de nieuwbouw die gaat plaatsvinden op het terrein achter ons clubgebouw. Fieneke stapte echter resoluut naar de rondrijdende vorkheftrucker en vroeg hem vriendelijk de stapel op een andere plek te zetten, hetgeen gebeurde en het spel kon beginnen…
Ook Johan en een vriend kwamen even later een partijtje spelen, terwijl Maurice zich aansloot bij het cleanteam. Toen ook Johan was uitgespeeld kreeg hij de eer om de laatste verfresten van de muur te verwijderen. Klus geklaard!!
Oh ja, i.v.m. de werkzaamheden verhuist de buitentafel tijdelijk naar het belendende grasveldje.

2 gedachten over “Graffiti

1. De buitentafel gaat inderdaad ongeveer een week de grazige weide in.
    Jullie allemaal super bedankt.