Enquête communicatie Tempo-Team

Eind april is de eerste mailing met het enquête-formulier verzonden aan 140 clubleden en op 31 mei waren er 27 ingezonden reacties. Na het tweede verzoek zijn er nog 20 reacties bijgekomen. De laatste reactie is op 18 juni binnengekomen. Dat is een percentage van 34% van onze internet gebruikende leden. Of de overige leden niets met communicatie hebben of een hekel hebben aan enquêtes blijft een vraag.

Het gemiddelde bezoek van de 47 inzenders aan website en weblog is eenmaal per maand. Het gemiddelde cijfer dat de bezoekers gaven voor de werking en de kwaliteit van website en weblog bedraagt een mager zesje. Het prikbord scoort twee geworpen blikken per maand en krijgt hetzelfde zesje.
Dat waren de cijfers. Uit de opmerkingen blijkt dat 37 van de 47 inzenders over het algemeen tevreden zijn over de huidige communicatie. Elf inzenders vonden dat het wel beter kon.
Bij de vraag welke manier van communicatie de voorkeur heeft valt meteen op dat een ‘nieuwsbrief via mail’ duidelijk de voorkeur heeft. Hieruit zou je kunnen concluderen dat de meeste mensen niet op de hoogte zijn van de mogelijkheid om via het weblog een mail-abonnement aan te maken waardoor nieuwe berichten automatisch naar je mailbox worden doorgestuurd.
Dit zijn de voorkeuren voor de manier van communiceren: 37 nieuwsbrief via e-mail, 23 via website, 15 via prikbord, 8 via weblog. Het totaal is hoger dan 47, maar dat komt omdat een aantal mensen meerdere voorkeuren hadden.
Twee leden hadden voorkeur voor een nieuwsbrief op papier. Het gebruik van Faceboek, Hyves en Twitter is te verwaarlozen.
Nog wat bijkomende informatie over onze website en het weblog dat sinds 2007 naast de website meedraait.
De website is met veel liefde en inspanning gemaakt door Peter Wolters daarin bijgestaan door Marcel Frijhoff. De website is echter gemaakt met gebruik van ‘Flash’, waardoor voor het aanpassen van de pagina’s beslist kennis van de betreffende software nodig is. Hierdoor ontstaat er makkelijk achterstand in de aktualiteit van de website. Nog een nadeel is dat een ‘flash’ website niet zichtbaar is op een iPad/iPhone e.d. Een lid meldde dit en bezocht daardoor nooit de website.
Het weblog is zichtbaar op elke browser en op elke smartphone of tablet en in principe door iedereen met enige kennis van het internet te beheren. Elke bestuurder of lid met schrijf aspiraties kan van de beheerder een loginnaam en wachtwoord krijgen en in de pen klimmen… Daar komt bij dat alle leden via reacties op berichten kunnesn reageren. Het geïntegreerde agenda/zaalrooster is op eenvoudige manier via Google docs aan te passen en zo zijn er nog talloze mogelijkheden die allemaal eenvoudig zijn te integreren.
Doordat er in de afgelopen jaren geen keus is gemaakt voor een van de twee manieren van internet communicatie, is de website verouderd geraakt en het weblog niet genoeg onder de aandacht van de leden gebracht.

1 gedachte over “Enquête communicatie Tempo-Team

Gesloten voor reacties.