De NTTB-app, wedstrijdboekjes en de bardienst

Beste competitiespelers,
De NTTB-app om competitiewedstrijden te registreren is nu nog niet verplicht. In de komende voorjaarscompetitie zal dat wel het geval zijn en zijn de papieren wedstrijdformulieren verleden tijd.
Eerst nog even de papieren formulieren. Omdat het de laatste periode van gebruik is, is het onhandig als ieder team een wedstrijdboekje wil hebben. Dat vraagt om 20 boekjes die voor vier of vijf wedstrijden worden gebruikt.
Oplossing:  Er liggen 5 boekjes bij de bar. Voor ieder team is er dus een boekje. Na gebruik lever je het boekje op je speelavond
bij de bar weer in.
Nog een punt: de formulieren moeten worden gescand. Dus schrijf ajb duidelijk, we hebben nu weer speciaal daarvoor zwarte ballpoints gekocht. Bijvoorbeeld geen rood meer dus ajb.
De onvolkomenheden bij het invullen halen we er zo goed mogelijk uit: geen uitslag ingevuld, soort wedstrijd niet aangegeven (heren), de spelende teams niet ingevuld… Dit zijn de gebruikelijke fouten. Elke niet ontdekte fout kost je als team geld. Priscilla werkt dus voor jullie beurs, zoals Sander dat ook jarenlang succesvol heeft gedaan.

En ja. Het bestuur raadt ieder team aan om er voor te zorgen, dat de NTTB-app door voldoende spelers is gedownload.
Kan op telefoon en op iPad. Je bondsnummer bij de hand hebben en de rest wijst zich vanzelf. Op help in de app kun je de info vinden, die handig is voor het invullen. Je vult het verliezend aantal punten in, de app vult dan aan. Dus 11-7 gewonnen? Je vult de 7 in op de juiste plek… 11 verschijnt vanzelf; 14-12 gewonnen? Je vult de 12 in op de juiste plek. De 14 verschijnt vanzelf.
Dus van harte aanbevolen om al wat vingeroefeningen te doen met de app. Alles staat er uiteindelijk vindbaar in. Edoch, wat mij (Leen)  betreft minder overzichtelijk dan TTapp. We zijn verwend.
Wil je veel informatie over de NTTB-app vinden? Lees dan het hele NTTB-app verhaal met introductie-video’s op Tafeltennis.nl


En nu de bar:
Omdat we per seizoen ongeveer 80 bezoekende teams ontvangen en we tot de conclusie zijn gekomen dat het invoeren van al die teams omslachtig is en leidt tot veel fouten bij het bestellen, hebben we besloten om de bezoekende teams in te voeren als A1 t/m A5.  (er komen nooit meer dan vijf teams op bezoek)
Er zijn geplastificeerde kaartjes gemaakt (zie hiernaast en ze liggen in de kassa) die je bij binnenkomst moet uitdelen aan de bezoekende teams en daarbij uitleggen dat ze de kaartjes moeten tonen bij het bestellen en weer inleveren bij het afrekenen. Belangrijk anders moeten we steeds nieuwe kaartjes laten maken!!
De 20 Tempo-Team competitieteams zijn ingevoerd als T1 t/m T20 en die zoek je dus door b.v. T15 in het zoekvenster te typen.

Bestellingen van gasten die niet bij een team kunnen worden geboekt, kun je boeken op G1, G2, G3..  (Noteer zo nodig voor jezelf de naam bij de G die je gebruikt.)
Als alternatief kun je de naam en de bestellingen op een papieren bestelbon noteren en bij het afrekenen de bestelling onder “Contant” op de iPad invoeren/afrekenen.

En alsjeblieft: bereid je voor op het gebruik van WaiterOne op de iPad. Hoe? Er is een korte handleiding die je HIER kan lezen en als je tijdens het gebruik tegen een probleem oploopt, bel dan gerust Herman (06 46544838).

Succes en plezier gewenst,

de barcommissie, het bestuur