De NK van afgelopen weekend. Hoera.

Van Marcel N. ontvingen we onderstaand, uitgebreid verslag van de NK . Met daarin foto’s,
gemaakt door Douglas. (Hartelijk bedankt allebei.)

Op zaterdag en zondag zijn Nederlandse kampioenschappen senioren in Schiedam gespeeld.
Mark Janssen, Anuar Behari, Joeri Philip , Vincent Suiker en Samuel Aisa deden hier aan mee.
In de E categorie wonnen Mark, Anuar en Samuel al hun wedstrijden in de poulefase, Joeri verloor er slechts 1. In de vervolgronde werd Joeri helaas uitgeschakeld, de anderen wonnen hun partij en gingen door.

In de 3e ronde wonnen ze ook alle drie, daarna werd de kwartfinale gespeeld, hier moest Samuel zijn meerdere erkennen in Patrick van der Toorn.
Mark en Anuar gingen vrolijk verder naar de halve finale. Jammer genoeg moesten onze topspelers hier tegen elkaar. Mark won en ging door naar de finale, waarin hij tegen Bjarne van den Haselkamp moest spelen , helaas verloor hij deze wedstrijd en moest hij genoegen nemen met de zilveren plak. Ook een prachtige plak, Mark
Een super prestatie, want Anuar de 3e plaats en Mark die als 60e!!!! geplaatst stond werd 2e en daarmee werd een D licentie gehaald !!!
Mark en Anuar dubbelden samen in de E categorie en werden daarin Nederlands kampioen in de E klasse.

Vincent Suiker, Emiliano Franzini en Frederick Kolff speelden in de D klasse.
Vincent won heel knap al zijn partijen in de poule waaronder van een 3e divisie speler, Emiliano won drie van de vier partijen en ging door als 2e in de poule, Frederick zat in een zware poule waarin het niet lukte om door te gaan.
In de vervolgronde speelde Vincent tegen Rijn Vogelaar een 3e divisie speler, hij kwam 2-0 voor in games en had nog 2 matchpoints in de 3e game, maar toen ging het helaas minder goed. Rijn won de laatste 3 games waardoor Vincent uitgeschakeld was. Emiliano verloor in de vervolgronde van Devin Wassink.
Vincent, een fantastisch resultaat. Je speelde voor de eerste keer in de D klasse en deed het dan al zo goed

Op zondag speelde Frank van der Wurff in de B klasse en John Uyleman, Theerakant Manyam en Joël Nabarro in de C klasse.
Bij de dames speelde Emi Demeter en Priscilla Loesberg bij B/C.
Emi won 1 partij in de poule, Priscilla won twee van de drie partijen in de poule en eindigde gedeeld 2e, maar ging niet door op onderling resultaat. Toch een heel fijne vakantie gewenst.
Frank zat in de hoogste klasse waarin het helaas niet lukte om door de poulefase heen te komen.
John Uyleman verloor zijn eerste wedstrijd in de poule, maar herpakte zich daarna door de overige poulewedstrijden te winnen, door na de volgende ronde.
Theerakant en Joël zaten samen in de poule, Theerakant verloor 1 partij in de poule en werd daar 1e mee in de poule.
Joël verloor 2 partijen in de poule,  tegen Theerakant en tegen Kento Nomura, hierdoor eindigde er 3 spelers op de 2e plaats en op onderling gemiddelde ging Jesse Pelle door.
John won in de vervolgronde van Uri Euganio en Theerakant had een bye. In de kwartfinale verloor John van Jacco Schoone en Theerakant van Jeroen de Heide.
Theerakant en Joël speelden samen de dubbel in de C categorie en werden hier Nederlands kampioen C klasse

Kortom, prachtige resultaten en wedstrijden op hoog niveau, waarin belangrijke wedstrijdervaring werd opgedaan.

Heel fijn dat er weer een toernooi gespeeld kon worden na een lange tijd. Complimenten aan de organisatie die dit in goede banen heeft geleid.

.

2 gedachten over “De NK van afgelopen weekend. Hoera.