De nieuwe coronamaatregelen. Voor iedereen van belang.

Beste Leden en  bezoekers,

In de strijd tegen het verspreiden van het coronavirus heeft de regering afgelopen dinsdag besloten, dat vanaf zaterdag 6 november-. o.a. amateursportverenigingen alleen nog maar toegankelijk zijn voor mensen van 18 jaar en ouder, als die een QR-code kunnen tonen.. Daarmee moet worden aangetoond, dat je gevaccineerd bent, recent negatief getest, of dat je corona hebt gehad.
Jongeren tot 18 jaar kunnen zonder beperking naar binnen.

Dit heeft voor ons, net als voor alle sportverenigingen, vervelende gevolgen. We moeten vanaf zaterdag 6 november iedereen (van 18 jaar en ouder) die ons gebouw binnenkomt controleren. Anders gezegd: weten of ze over een geldige QR-code beschikken. Mensen die niet aan het bovenstaande voldoen, kunnen we dan helaas niet toelaten. Wij willen heel duidelijk hierin zijn: wij hebben als bestuur en vereniging de plicht en verantwoordelijkheid om de wet te volgen en aan de regels te voldoen.

Op een rijtje gezet:

Jongeren tot 18 jaar kunnen zonder beperkingen komen tafeltennissen en komen kijken.

Mensen van 18 jaar en ouder dienen ALTIJD de corona QR-code te kunnen tonen (op papier of op app) om toegang te krijgen tot het gebouw. Dat wil dus zeggen, kunnen aantonen dat je gevaccineerd of negatief getest bent, dan wel corona gehad hebt. Je dient natuurlijk ook een ID bij je te hebben (paspoort, identiteitskaart, rijbewijs). Ook al weten we , dat het in orde is. Bij controle van buitenaf heb je dat nodig.

Dit geldt niet alleen bij wedstrijden, maar ook bij trainingen, vrij spelen, vrijwilligerswerk of bezoek.

Dus ook ouders/verzorgers van jeugdspelers moeten aan genoemde voorwaarden voldoen. Ook zij zullen gecheckt worden. Door een barmedewerker, door je trainer of door een ander lid van de Vereniging. Uiteraard weten we van het grootste deel van onze leden al of ze gevaccineerd zijn, corona gehad hebben of niet gevaccineerd zijn. De laatste groep moet dus een recente test kunnen tonen.

Iemand die niet aan de toegangseisen kan (of wil) voldoen, kunnen wij dus helaas niet toelaten in ons gebouw. Wij vinden dit natuurlijk erg vervelend, maar het is niet anders.
Wij zullen op de toegangsdeuren van ons gebouw bovenstaande regels duidelijk aangeven.

We vertrouwen op begrip van iedereen. Ook in de wetenschap dat iedere vergelijkbare vereniging met dezelfde situatie te maken heeft.
We hopen dat deze maatregelen spoedig weer ingetrokken kunnen worden.

Het Bestuur.