Clubkampioenschap: DATUM, Nederlands jeugdkampioenschap en ……?

Eerst dit: DE DEFINITIEVE DATUM voor onze CLUBKAMPIOENSCHAPPEN is zaterdag 30 mei. Op de eerder genoemde datum 6 mei zijn er landelijke jeugdwedstrijden en wij willen onze jeugd er natuurlijk heel graag bij hebben op onze clubkampioenschappen. Vandaar de verplaatsing van de datum. Marcel N. weer bedankt voor je oplettendheid.

We kregen onlangs € 60.- van sponsorkliks binnen. Dit doordat onze leden en hun familieleden, vrienden en bekenden via  SPONSORKLIKS  op internet winkelen. Was jij het vergeten of had je het nog niet geweten: Klik op Sponsorkliks op onze sitebalk en hup je kunt gewoon bij een heleboel internetwinkels gaan bestellen. De club krijgt, als je het via onze site hebt gedaan, een klein bedrag van je aankoop.

En dan nu weer een uitgebreid verslag van onze succesvolle jeugd:

Verslag van het Nederlands kampioenschap jeugdklassen toernooi te Zwolle 29-februari 2020.

In de hoogste categorie (eerste/hoofdklasse) deden voor Noord-Holland mee: Jamil Abdul en Mark Janssen (Tempo Team), Cas Nunnink (Nieuw-Vennep) en Sebastiaan Bosklopper (Amsterdam’78). Er waren 31 deelnemers, verdeeld over 3 achtkampen en een zevenkamp. De nummers een en twee van de poule gingen verder. Daarna kwart-, halve- en finale.

Mark had zich verheugd op dit toernooi, maar had bijna niet mee kunnen doen. Hij was een paar weken geleden aangereden door een onverlaat met een e-bike, waarbij Mark een lelijke hielwond had opgelopen. Na een aangepast tafeltennis revalidatieschema was hij echter toch op tijd klaar gestoomd voor dit toernooi.

Zoals gebruikelijk eerst even ingespeeld bij de club  en het game-plan doorgenomen. Bij aankomst zagen we een redelijk sterk deelnemersveld, zowel Mark als Jamil zagen verschillende tegenstanders waar ze in het verleden van verloren hadden.

Jamil en Mark begonnen goed met allebei winst in de eerste ronde. Helaas kon Jamil deze lijn niet volhouden en verloor hij er daarna  4 op rij. Daarna herpakte hij zich en won alsnog de laatste twee partijen en werd vierde in zijn sterke poule. Mark won de eerste drie partijen, maar verloor de vierde partij met 3-2 na eerst 2-0 in games voor te hebben gestaan. Toen zag  hij het even niet meer zitten. Ondanks de opbeurende woorden van teamgenoot Jamil dat het geen schande was om van deze jongen te verliezen, want hij zou in het Nederlands team van de welpen zitten. Maar Mark kreeg niet veel tijd om hierover na te denken of te verwerken, want hij moest meteen weer verder tegen een geduchte tegenstander van Hilversum. Door de bal rustig aanvallend in het spel te houden kon hij deze en de volgende partij in winst omzetten. De top-welp daarentegen verloor daarna verrassend genoeg twee volgende partijen, waardoor Mark alsnog eerste van zijn poule werd en een speler van Hilversum tweede. In de andere poules werd Sebastiaan (Amsterdam) eerste, waarbij hij van verschillende lastige spelers had gewonnen. Ditzelfde gold voor Cas (Nieuw-Vennep).

In de kwartfinale trof Mark weer een speler van Hilversum en ook deze wist hij met aanvallend spel te verslaan. Cas trof een noppen koningin en verloor kansloos. Sebastiaan wist ook de halve finale te bereiken met veel kabaal (3-2) en bij vlagen zeer goed spel.

Mark moest in de halve finale tegen de noppen koningin, maar hield zich goed staande en won de eerste 2 games. In de derde game kreeg zijn tegenstandster echter steeds meer grip op het spel van Mark en de noppen deden verder het werk, dus Mark verloor deze game. Na de nodige peptalk en gewoon niet meer op haar noppen kant te spelen, werd alsnog de winst verkregen met 3-1. Sebastiaan had intussen weer van een lastige tegenstander van Hilversum gewonnen met 3-2.

De finale werd daardoor een Noord-Hollands onderonsje tussen Sebastiaan en Mark. Sebastiaan had meer dan 6 partijen in vijven gespeeld en was redelijk vermoeid. Mark voelde dat het nu moest gebeuren en won met het geluk aan zijn zijde en aanvallend spel met 3-0. Met onder andere deze spelers in de finale werd ook de prijs voor de beste provincie, zijnde Noord-Holland, in het Nederlands jeugdkampioenschap klassen binnengesleept.

Douglas Janssen

3 gedachten over “Clubkampioenschap: DATUM, Nederlands jeugdkampioenschap en ……?

1. Gefeliciteerd met dit mooie resultaat !
    Bedankt voor het schrijven van dit verslag.