Boetes, pak, training dinsdagen en een paar donderdagen

In ons bestuursoverleg van afgelopen woensdag hebben we o.a. gesproken over de hoge boetes van de afgelopen competitie. Verkeerd ingevulde formulieren, gele kaarten (2=rood; € 40.-) leverden een factuur van de bond op van zo’n € 150.-. Het bestuur heeft daarom besloten om alle boetes te verhalen op degene die de boete heeft gekregen of op het betreffende team.

Van een paar kanten kreeg het bestuur het verzoek om de training van de dinsdag te vervroegen, zodat er een iets gunstigere tijd over blijft om vrij te spelen.

Gezien de ambitie van onze club willen we de tijdsduur graag handhaven. Komende week is de training nog van 20.00 uur tot 2130 uur.
Vanaf dinsdag 12 februari begint de dinsdagavondtraining om 19.30 uur en eindigt de training om 21.00 uur

Wil je ook zo’n trainingspak van Xiom? En heb je maat L (ongeveer maat 48) en wil je hem meteen? Neem dan contact op met Douglas: douglasjanssen@me.com, die heeft er een. Hij hoeft geen winst te maken, de prijs is gewoon € 75.- En als je een andere maat hebt en er een wil, weet me te vinden.

De training van de donderdag van Bettine gaat tweemaal niet door. Op 7 en 14 februari kun je dus wel trainen, maar doe je dat zonder de niveauverhogende impulsen van Bettine. Wil je haar toch zien: ze komt op tv en ze geeft een lezing!
Als je zaterdag rode oortjes wil krijgen: in de ochtend (11.00 uur) spelen er 4 jeugdteams competitie, in de middag (16.00 uur) onze vijf hoogste teams.

Vraag van de week: waar op de website kun je ontdekken of je vrij kunt spelen?
Als gevolg van de vorige vraag heeft nu een van onze leden de AED ontdekt. Gefeliciteerd. Hopelijk overbodige kennis, hoewel we gisteravond even dachten hem nodig te gaan hebben.

Een hartelijke smash,

7 gedachten over “Boetes, pak, training dinsdagen en een paar donderdagen

1. Volgens mij niet. Het betekent voor mij dat ik een deel van de training ga missen, want ik haal 8 uur net en half 8 niet.

2. Is er ook over na gedacht hoe dit in goede banen te leiden met de trainingsgroep die ervoor traint?

3. Ik sluit me aan bij de sprekers hierboven. In mijn ogen staat de training op dinsdag centraal, niet het vrij spelen. Ik zal nu regelmatig niet op tijd kunnen zijn. Dat vind ik erg jammer.
    Klinkt ook onlogisch dat vrijspelen wordt geprevaleerd boven de training.

In het besluitvorming zou het ook beter zijn geweest om niet eerst het bestuur hierover te benaderen, maar het eerst binnen de trainingsgroep zelf te toetsen, of dat het bestuur dit alsnog zelf had gedaan.
    Verzoek dus om dit besluit terug te draaien.

4. beste zaterdag-competitie-spelers,
    Nav vorige seizoenen merk ik dat er geregeld krapte is met inspelen tussen 15u en 16u.
    Begrijpelijk want er staan meestal maximaal 6 tafels terwijl er 10 teams moeten inspelen.
    Een eenvoudige rekensom leert dan dat teams bij krapte eigenlijk geen twee tafels kunnen claimen.
    Het ligt dan voor de hand terug te schakelen op de verdeling, dat elke tempo-team team 1 tafel ter beschikking heeft, voor eigen team EN tegenstanders. (+ 1 bonustafel)
    Het ligt misschien voor de hand dat onze spelers proberen om 15:30 klaar te zijn met inspelen, zodat onze tegenstanders meer tussen 15:30 en 16:00 kunnen inspelen.

groet,
    Ramon, team 5.

5. Beste mensen, Uiteraard was het idee van het bestuur om vroeger te gaan trainen op dinsdagavond ingegeven om een verbetering te brengen. Nu er duidelijk problemen zijn voor een aantal spelers om vroeger te beginnen, overweegt het bestuur natuurlijk om de verandering in te trekken.

Alleen als komende dinsdagavond duidelijk een wens van de hele groep blijkt om vroeger te beginnen, handhaven we de wijziging.

Het bestuur gaat er nu vanuit, dat dit benodigde draagvlak ontbreekt en de situatie blijft, zoals die is. Training van 20.00 tot 21.30 uur.
    Inspelen voor degenen die mogen trainen op dinsdagavond is vanaf 19.30 uur. Voor 19.30 uur is de zaal beschikbaar voor vrije training.
    Graag tot dinsdagavond of eerder,