Beëindiging gebruikersovereenkomst

Beste Leden,
Al vele jaren maakt US gebruik van onze zaal. Deze wordt gehuurd via onze Stichting tafeltennisaccommodatie Zuideramstel. En al vele jaren gebeurt dat tot wederzijdse tevredenheid.
Maar toch:
We komen tegenwoordig als Tempo-Team trainingsruimte en vrijspeelruimte te kort en we willen als bestuur tegelijkertijd verdere groei van ledenaantal mogelijk houden. Als Bestuur van de Vereniging hebben we daarom aan de Stichting gevraagd om de gebruikersovereenkomst met US na afloop van de huidige termijn, niet te verlengen. De overeenkomst loopt af op 31 december 2022.
Mocht US eerder vervangende ruimte vinden, dan zou de overeenkomst ook eerder kunnen eindigen. Een logische datum is dan 1 juli.
Na het beëindigen van de overeenkomst, komt de woensdagavond en een zaterdag per 14 dagen (competitieperiode) beschikbaar voor onze club.
Het was voor het bestuur, alles afwegende, een unaniem genomen beslissing, ondanks de goede relatie met US, die we als club natuurlijk ook het beste gunnen.

Het Bestuur.

4 gedachten over “Beëindiging gebruikersovereenkomst

  1. Stank voor dank. US financiering door middel van obligaties telt niet meer. Gewoon een vereniging proberen de nek om te draaien. Solidariteit. Een begrip wat niet meer bestaat?

  2. Ik vind het vervelend voor US, maar snap de keuze. Tempo Team komt met de groei simpelweg ruimte te kort, door de week (op de training van donderdag na) kan ik haast alleen na 21:00 terecht voor een tafel.

    Het kan niet zo zijn dat onze samenwerking de groei van Tempo Team in de weg staat. Ik denk dat dat punt inderdaad bereikt is. Ik hoop dat er z.s.m. een oplossing voor US komt, wij hebben namelijk altijd een fijne samenwerking gehad.

  3. Goedemiddag,
    Ik snap de teleurstelling bij US over dit besluit. Diverse US leden hebben door behoorlijk veel obligaties te nemen een bijdrage geleverd aan het mooie TT gebouw. Verder is US vele jaren een goede huurder geweest. Toen ik nog in het bestuur zat hebben we de huurinkomsten van US altijd als een welkome bijdrage voor de exploitatie van het gebouw gezien. Ik vraag me af of we deze weg te gaan vallen inkomsten gaan opvangen met extra leden etc. Ik mag hopen dat er vooraf overleg geweest is met het US bestuur, hoewel dit formeel niet nodig is.

  4. Heel jammer en teleurstellend dit, na zoveel jaren.
    Als ik bovenstaande reacties lees dan begrijp ik dat het bestuur van Tempo Team dit heeft besloten zonder overleg met de leden. En zo te zien zijn diverse leden het er niet mee eens. Iets dergelijks zou ik met de leden bespreken. Ook al is dat juridisch niet nodig.

    Het is niet eenvoudig om vervangende zaalruimte te vinden. Hopelijk gaat het lukken, en kunnen we US als club laten voortbestaan.
    Ik weet niet hoeveel leden Tempo Team heeft, maar het lijkt vrij absurd dat het niet lukt qua zaalruimte. US redt het met 1,5 trainingsavond (ook geen kleine club). Met een beetje goede wil moet het makkelijk samen kunnen in een zaal die je 24×7 kunt gebruiken (buiten lockdowns). Kennelijk is de goede wil er niet…..

    Groeten van een teleurgesteld oud bestuurslid van US.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *