A/B Jeugdranglijst toernooi. Succesvolle ervaringen.

Op zondag 14 November kwamen de beste jeugdspelers van Nederland bij elkaar in Tilburg. Ook Tempo-Team was aanwezig met het hele eerste jeugdteam. Anuar Behari, Joeri Philip en Vincent Suiker deden mee met het A-toernooi. Mark Janssen bij de B. Het werd een gezellige dag met veel spannende momenten.

In de B categorie waren er 3 poules. De nummers 1 en 2 van elke poule gingen door naar het knock-out schema. Mark speelde in poule A, hij had geen moeite om hier bij de top twee te eindigen. Door een spannende overwinning op Bjorn de Klerk eindigde hij als eerste waardoor hij een ‘bye’ kreeg in de kwart finale. Dit betekent dat hij die mag overslaan. Na een lange zit mocht Mark eindelijk de halve finale spelen, hij trof Mats Waersegers. De eerste game ging moeizaam, 7-11 voor Mats. De tweede game vocht Mark zich terug in de wedstrijd en dwong de laatste 3 games af, 11-7 11-1 11-8.

In de Finale trof Mark Vincent van der Velden, die in een enorm spannende halve finale in vijf games wist te winnen van Bjorn de Klerk. Ondanks de lange dag en een lichte blessure wist Mark zijn concentratie te behouden: 11-9 11-6 11-9. Een 3-0 overwinning in de finale, beter kan het niet. Mark is de verdiende winnaar van de B. Gefeliciteerd Mark !

De 11 spelers met een A-licentie begonnen in 2 poules en speelden na de poules totdat ze een plek van 1 tot 11 stonden. In poule A speelde ik (Vincent). Ik had een slechte start met een 0-3 nederlaag tegen Thomas Wijnhout. Daarna herpakte ik mijzelf en speelde ik stukken beter, maar ik haalde de eerste 2 plekken niet. Mate Molnar en Timothy Wong werden #1 en #2. Ik werd vierde.  (Ook een heel mooi resultaat, Vincent. Leen)

Anuar en Joeri zaten in Poule B en mochten om vervalsing te voorkomen als allereerste tegen elkaar. Na een 11-9 overwinning in de eerste game voor Joeri leek Anuar toch iets te sterk. 11-9 7-11 4-11 6-11. Joeri had in de poule nog een spannende wedstrijd tegen een sterke speler van Shot, Luuk Houtgast. In vijven verloor hij 4-11 11-4 11-9 10-12 11-7.

Anuar had het ook lastig. Hij verloor van Chris Verwoert en van Stef Koppejan. Chris werd eerste. De nummer 2 plek was nog niet helemaal zichtbaar. Anuar, Stef en Luuk hadden er allemaal van Chris verloren en tegen elkaar won Anuar van Luuk, Luuk van Stef en Stef van Anuar. Anuar dacht dat hij eruit lag door een fout van een poulegenoot, erg teleurgesteld ging hij zitten, hij wilde zo graag laten zien dat hij bij de beste spelers hoort. Plotseling bleek dat er een fout was gemaakt en dat Anuar wel tweede was geworden boven Stef. Anuar eindigde dus als 2de .
Joeri speelde in de volgende ronde voor de plaats 9-11 en ik speelde voor plaats 5-9. Joeri speelde tegen Yakub Yildizar, na een stroeve start stond Joeri 2-0 achter, 6-11 6-11. Het leek gedaan te zijn totdat Joeri alles gaf om toch nog terug in de wedstrijd te komen, game 3 werd 15-13 gewonnen door Joeri. De laatste games zette hij door en dwong een 3-2 overwinning op Yakub af. Joeri eindigde als #10. Zelf speelde ik een spannende partij tegen Stef Koppejan, die Stef won met 3-2. 9-11 11-5 9-11 11-5 13-11. Ik eindigde #7

Anuar speelde voor de plaatsen 1-4. Hij mocht eerst tegen de beste speler uit poule A, hier won Anuar 3-0 van, door goed initiatief te nemen in de rally’s en natuurlijk zijn geweldige service. In de finale trof Anuar Chris Verwoert, hier verloor hij van in de poule. Anuar won game 1, 11-8. De tweede game werd enorm spannend door goed spel aan beide kanten, 13-11 voor Anuar.  Anuar maakte het af in de laatste game door met 11-9 te winnen, 3-0 overwinning. Anuar is de winnaar van de A. Gefeliciteerd!

Joël Nabarro speelde bij de onder 19 het A-toernooi. Hij speelde in een poule met 3 jongens, twee gingen er door. Een gewonnen wedstrijd zou genoeg moeten zijn om door te spelen voor plek 1-10. In de poule verloor Joël van eredivisiespeler Milo de Boer. Tegen Teun Salentijn moest hij winnen om door te gaan. Na een 1-0 achterstand draaide Joël Nabarro de wedstrijd om. Hij vocht letterlijk voor elk punt: 5-11 11-4 11-8 11-9 . In de volgende ronde wist Joël nog te winnen van Nico Leeuwenburg. Mede door deze overwinning eindigde Joël #8.

Niet alleen op zondag, maar ook op zaterdag speelde een clubgenoot mee bij de jongens onder 13: Adesh Behari. Hij won 3 van de 5 wedstrijden en werd 3e in zijn poule.

Het was dus weer een actief en geslaagd weekend voor onze jeugdspelers!

Vincent Suiker

En Vincent, heel veel dank voor je verslag, waarin je de lezer meeneemt naar Tilburg.

2 gedachten over “A/B Jeugdranglijst toernooi. Succesvolle ervaringen.