Een rondje om ons nieuwe gebouw

Een maand later dan gepland staat onze nieuwe tafeltennistempel er dan toch maar. We hebben het gered, al zijn we nog niet helemaal klaar. De bouwer heeft nog een lange lijst van aanpassingen en verbeteringen, de keuken is nog niet helemaal operationeel en in de kleedkamers zijn er nog geen haken om je kleren op te hangen.

Aan al deze punten wordt hard gewerkt en ja ook wij verbazen ons voortdurend over de ‘bureaucratie’ in deze sector en de miscommunicatie bij het afmaken van alle zaken.  Maar één ding is zeker: er worden weer pittige partijtjes gespeeld en het bier smaakt als nooit tevoren.

We hebben het gered: Tempo-Team is niet failliet en het gebouw staat er! Doe mij een plezier en loop eens een keer om het gebouw heen: over het straatje naar de parkeerplaatsen achter en via het terras weer terug. Dat is allemaal van ons, het eigendom van de vereniging Tempo-Team!

En het wordt de komende maanden allemaal nog veel mooier. In de bar komt een grote (smart-) TV te hangen en bij de oprit komt een bord met  Tempo-Team en ‘eigen terrein’.  Er komt nog een mooie plint bij de speelvloer en er wordt gestudeerd en nagedacht over de muren en het beschadigen van de balletjes.

We willen graag een (simpele) tribune op de eerste etage en we kijken of er nog geld is voor een alarminstallatie (waarvoor alles is voorbereid). En als de – wettelijk vereiste – gasblokkeerders geïnstalleerd zijn kunnen de bitterballen doorkomen.

De gemeente is nu aan zet om de bestrating aan de voorkant aan te laten sluiten op onze ‘eigen weg’ en het park naast ons gebouw klaar te maken met daarbij twee mooie tafeltennistafels.

Wat we doen aan de achterkant (hek of heg) en of er een slagboom moet komen bij de oprit dat bepalen we de komende maanden als we precies weten hoeveel financiële ruimte er nog is en wat er precies nodig is.

En dat allemaal, je kunt het niet genoeg zeggen, door de tomeloze inzet van zoveel leden. Want wat wordt er hard gewerkt om dit allemaal voor elkaar te krijgen. En natuurlijk is er ook frustratie omdat zaken anders lopen of liepen als we hadden gedacht ……..

Maar doe dan zoals ik en loop een rondje om ons gebouw!

Michel Vos

6 gedachten over “Een rondje om ons nieuwe gebouw

1. Zo is het, Michel e.a. Dartbord, kussens op de banken, terrasje opzij en, wie weet, later ook achter in de zon. Enne …..
    het kan allemaal zonder bureaucratie in eigen beheer..

2. Mijn complimenten voor al jullie inzet.
    Als we met zijn allen kijken naar de positieve dingen zou dat fijn zijn en de rest komt volgens mij wel .
    Super mooi gebouw.

3. Wat een fantastisch gebouw bestuur en allen die hebben mee geholpen super voor jullie van mij een groot applaus.
    En inderdaad het bier smaakt goed hoor haha ha.

4. Per week vallen voorziene en onvoorziene details op zijn plaats (oa mooie, nog niet helemaal rechte, lampen buiten) en als ik dan weer eens denk, ‘he dat is handig om te hebben’ dan staat het al op de lijst (wat mij doet vermoeden dat die lijst inderdaad heel lang is).
    Zo te zien komt het allemaal wel goed.